Uppstart Eldkonst

Publicerad 2014-12-10 19:44:00 i Allmänt,

Idag började vi med vår bidragande del till Eldkonst som visas upp på fredag. Ja, ni förstod rätt, det är om två dagar. Och vi började och gjorde klart vår knappt nio minuter långa koreografi idag. IDAG. Så ni kan förstå att jag är ganska trött nu? Dock så fungerar det lite annorlunda för oss i år än vad det gjorde förra året. Detta är ju dansarnas konstnärliga projekt, precis som jag hade förra året. Och för oss pedagoger är det egentligen frivilligt. Så vår uppgift i år blir att leda en liten grupp med folk var så att vi alla tillsammans skapar en hel koreografi genom Följa John i stort sett. Tillsammans kommer vi att vara 60-70 stycken så det kommer nog bli coolt! Det går jäkligt fort dock så det gäller att vara med i svängarna nu. Jag tryckte dessutom precis i mig en hel kebabtallrik till middag. Jag tar det som ett tecken på att energidepåerna var i stort behov av att fyllas på.
 
I övrigt är det många bollar i luften och jag åker hem om en vecka. Så mycket att göra men så lite tid!! Nåja, det får bli som det blir. Nu har jag lite planering att göra! (Ja, för tillfället prioriterar jag bort mina skoluppgifter lite, men jag har ju tid att ta igen det på jullovet....tyvärr.) Toodles!
 
Vill ni läsa mer om årets Eldkonst kan ni klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela