Helgens bravader!

Publicerad 2013-12-18 23:48:00 i Allmänt,

Tidigare idag satt jag på Arlanda och väntade på flyget hem, och tänkte fördriva tiden lite genom att skriva om helgen! Dock så satt jag och surfade alldeles för länge istället för att bara skriva, så använde upp all min gratis surfning. Men nu sitter jag här hemma och kan skriva på!
 
Det har varit den roligaste och mest händelserika helgen på länge måste jag säga! Har haft det huuur fett som helst, och det känns som en perfekt avslutning innan jullov. Hade jag haft en fungerande smartphone så hade det bara sprutat bilder ur mitt instagramflöde kan jag säga, insta-nörd som jag är. Det gör lite ont i min själ att inte kunna ta några bilder. Så nu har jag fått sno lite bilder från andra för att lägga upp här, bl.a. även från tidningsartiklar vad gäller fredagens Eldkonst! :) Det gick hur bra som helst, och jag kan inte skriva om allt, för det skulle bli alldeles för långt. Jag kan bara säga att det var en mäktig upplevele som jag förhoppningsvis kommer att minnas för resten av livet! Jag hittade ett kort inslag som sammanfattar kvällen. Här kan ni se det! Här får ni även lite bilder!
Fjärde och sista skulpturen som sattes i brand, där vi alla dansade tillsammans.
Fågel Fenix, som min grupp dansade framför!
Publiken jublade när slutklämmen sattes med fyrverkerier!
Vår grupps smink i tema fågel för att matcha statyn. Frida, jag och Johanna (+ Hampus och Emilia).
Caroline, Isabell, Linnéa, Kajsa och Sussie inledde med den första statyn.
 
I lördags så var det julklappsshopping för hela slanten, sen en powernap innan årets sista campusfest drog igång! Johanna och Hampus + syster kom till vår korridor och förfestade med mig, Rasmus, Wille och Yehia. Vi drog igång ganska sent men hade det huur kul som helst! Partade på, och sprang sedan vidare till julfesten, där jag insåg hur många utbytesstudenter jag lärt känna under året. Känns sorligt att det är så många jag troligtvis aldrig kommer träffa igen... Som tappra soldater, stupade jag och Johanna i säng runt fem på morgonen.
Vi byggde torn!
 
När vi sedan vaknade strax innan tolv, så insåg jag i panik att några från klassen skulle komma över inom en timme eftersom jag bjudit över alla på julbak! Så det var bara att hoppa upp, äta, städa i köket och duscha. Och OJ, så mycket bättre det kändes då. Ronja, Isabel och Frida kom över, och vi hade det hur mysigt som helst. Hampus var även med på ett hörn. Vi bakade pepparkakor, nutellafudge och lussebullar, beställde pizza och kollade på skräckfilm. En heldag helt enkelt, och det var så himla himla mysigt att jag var tvungen att påpeka det högt flera gånger, haha!
I full färd med att forma pepparkakor!
Krystyrtajm! Ja... det finns några snuskiga pepparkakor.
YÄÄH!
 
Efter baket sov Johanna över en natt till, och vi båda sov som gudar, trötta efter helgens bravader. Jag har verkligen varit helt slut hela veckan, både i kroppen och hjärnan. Jag sov hela tågresan, flygresan och dessutom även en stund på Arlanda idag, men blev inte så mycket piggare för det. Det ska bli skönt att få jullov nu och vila och äta all god julmat för att ta tag i det nya året med nya krafter! Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela