Vårens första dag

Publicerad 2016-01-25 21:22:03 i Allmänt,

Tjollahopp! Nu har det nästan gått en månad sen jag skrev sist. Jag vet inte varför men jag har liksom inte haft något behov av att skriva något!
Idag började vår sista termin för det här programmet. Det är ju helt sjukt och nånting säger mig att det också kommer gå väldans fort. Efter introduktionen vi hade på eftermiddagen så verkar det bli fullt upp den här terminen. Nästan så att jag redan nu börjar hyperventilera för allt som komma skall. Men det kommer bli jättespännande samtidigt! Examensarbete, praktik, fördjupad dansträning och fördjupad genredidaktik. För att vara så överambitiös som jag är kanske jag kommer behöva tagga ner den här terminen för att överleva dock. Under höstens termin fick jag VG i 11 av 12 delmoment, och det är jag jävligt stolt över. Det hade känts bra att fortsätta på samma spår, men å andra sidan så kan jag inte bli besviken på mig själv så länge jag får ett G.
 
De första två veckorna ska jag försöka få bort två uppgifter jag har i rest sen förra våren, det är ju lika bra att börja nu innan all hell break loose.
 
Och btw, gjorde en supergod marockansk gryta till middag! Supermört kött. Man måste ju älska långkok! Bara att lämna den så sköter den sig själv och man kan diska bort och göra massa andra sysslor medan man väntar. Kanske lägger in recept på den lite senare! Ha det gött tills nästa gång!

Kommentarer

Postat av: parvin Bernroth

Publicerad 2016-02-04 14:52:33

U R my girl!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela