Ison & Fille

Publicerad 2016-02-10 23:49:00 i Allmänt, Bilder,

WAH-PAH! Här är jag! I helgen var det så jäkla fett alltså! På lördagen så frossade några av oss i korridoren på räkor och hade det mysigt. Vi spelade spel och plump och Max joinade efter ett tag innan vi drog ut på Tempel för att se Ison och Fille! Tänka sig att dom kom hit, till (lilla) Karlstad! Jag minns första gången jag och Lisa såg dom på Kulturnatta i Umeå för flera år sen, i högstadiet, när jag knappt visste vilka de var. Vi stod och diggade med alla andra förortskids. Och precis så var det nu också, och det var så jäkla bra! Man stod så nära att man typ hade kunnat slicka Ison i pannan... okey, lite överdrivet. Men NÄRA stod vi! Jag älskar känslan på hiphop-konserter. Alla har typ en tyst connection. Jag vet dock inte om det fanns så många överdrivet stora fans där den kvällen förutom jag typ, för när man sen fick ta bild med dom (ÖÖÖH, COOLT ELLER?!) så var kön inte särskilt lång.
 
På söndagen så bakade jag, Sofie och Joanna egna glutenfria semlor i korridoren och spelade lite kort! Sen på kvällen så var jag och Max iväg och spelade ännu mer kort och fikade med några kompisar, vilket var jättetrevligt!
 
I måndags så hade jag första lektionen med mina två nya barndansgrupper! Det var verkligen jättespännande och grupperna är helt fulla. Barnen i dansmix-gruppen var så himla duktiga så jag blev helt inspirerad till att planera in massa saker och lära dom så mycket som möjligt! Jag accepterade också att utöka gruppen från 12 till 15 så att de i kö också får chans att dansa. Salen är i minsta laget, men jag tänkte hellre att alla får vara med men att det kanske blir lite trångt på vissa moment. Jag relaterade till hur det var när jag var liten och hur förkrossad jag skulle blivit om jag inte fått börja dansa. Tack mamma och pappa för att ni satte mig på dansskola!
 
I allmänhet så har vi grymt mycket i skolan, men det är så mycket och så få lektioner just nu så jag känner inte riktigt pressen och vet heller inte riktigt var jag ska börja... Så det slutar med att jag inte gör något skolrelaterat alls. Idag var jag t.ex. på möte med min studentförening i två timmar istället för att kopiera upp litteratur till ett seminarium och läsa på det. Nåväl! Här är lite bilder från i lördags!
WÄH!

Kommentarer

Postat av: Parvin Bernroth

Publicerad 2016-02-28 08:34:24

TACK min älskade dotter,min vän och minstolthet! Låt mig öppna mitt kärleksfulla hjätat en än gång och TACKA dig för att jag fått den lyckan och glädjen att vara din mamma! DU har tagit stora steg i ditt rel.korta liv och har nådd så högt inom dina visioner ,Du är på väg att nå ännu högt och dett är din förtjänst,din målmedvetenhet och alla dessa fina egenskaper som du och hela dig har präglats av detta,jag är stolt över dig! Låt mig säga att:det är du som gör livet menings full och sänker din familj stor glädje och tacksamhet!steget tar du själv vi visar bara vägen! Jag älskar dig nu och alltid!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela