Tills döden skiljer oss åt

Publicerad 2015-09-16 00:15:47 i Allmänt, DANCE!DANCE!DANCE!, Moi,

Jag pratar om dans, jag studerar dans, jag tänker på dans, jag drömmer om dans, jag analyserar dans, jag tittar på dans, jag lever och andas dans. Jag är en dansare.
 
Det kan vara svårt för mig att föreställa mig hur en människa som inte dansar lever, fungerar, tänker och rör sig när så mycket tid av mitt vakna (och sovande) liv går åt till dans. Varje dag jag går ut ur danssalen så är jag tacksam för det jag får tillbringa mina dagar med. Jag klappar mig själv på kroppen och är tacksam att jag har den och att den håller. Så tacksam över att min fria och kreativa själ får ta plats i ett rum med människor som brinner för samma sak. Dansen är en så stor del av mitt liv, och att försöka ta bort den är som att ta bort en del av mig själv. Förhoppningsvis ska vi, dansen och jag, gå hand i hand tills döden skiljer oss åt.
"Movement is one of man's languages and as such it must be consciously mastered." 
- Rudolf Laban

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela