Myslördag

Publicerad 2015-09-19 22:09:40 i Allmänt, DANCE!DANCE!DANCE!,

Klockan är 21.54, det är lördag kväll och här sitter jag och har precis tvättat bort sminket, tagit på mig myskläder och ska vispa grädde till min kladdkaka. Samma tid för en vecka sen var det fullt pådrag med drinkar, lekar, maxat med smink, klänning och klackar. Så olika det kan vara från helg till helg.
 
Igår var det Kulturnatten här i Karlstad och vi på danspedagogprogrammet fick vara med på ett hörn! Vi visade upp barndansföreställningen "Jorden runt" och det blev mycket lyckat! Vi har haft det så roligt när vi repat de senaste veckorna så det känns faktiskt lite trist att det är slut nu... Det är alltid kul att ha projekt igång! Efter att vi gjort vårt gick vi senare på kvällen och kollade på en annan dansföreställning som bara var sååå braa! Även om jag VET att jag är duktig så kan jag inte låta bli att jämföra mig med dem som var med och tänka att jag kanske inte är så bra trots allt... Men sånt får man skaka av sig och helt enkelt vända till att njuta och bli inspirerad av istället!
 
Imorgon ska jag försöka ta mig ner till skolan och planera nästa veckas jobb och dansa lite själv, det ska bli skönt att bara få vara i kroppen en stund och andas. Men nu vidare till lördagsmyset, ha det så fint alla! ♥
Barnens kulturnatt Kulturknatta och "Jorden runt". Medverkande var Frida, Ida, Line, Sofie och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela