1 av 10

Publicerad 2015-09-11 00:08:00 i Allmänt,

Igår hade jag min första lektion av tio tillsammans med min första egna dansgrupp! Det skulle egentligen ha varit tre grupper jag skulle undervisat men det var för få anmälda i de andra två grupperna så de blev helt enkelt inte av. Jag tycker det är väldigt synd eftersom de var lite äldre, vilket jag inte jobbat så mycket med förut! Gruppen jag hade igår var i alla fall suuuperfin! Jag var helt i extas när lektionen var slut, och det var nog barnen med! Och för första gången i världshistorien typ så räckte lektionsplaneringen hela tiden ut. Victory. Jag ser framemot nästa vecka och hoppas att den goda stämningen och ordningen håller i sig!
 
Idag har det varit en märklig dag. Sovmorgon, torsdag. Men ändå så trött i kroppen. Inget fokus och kroppskontroll idag och det pendlade mellan fniss och flum till frustration med gråten i halsen. Men det är väl ungefär så en dansares liv fungerar. Två perfekta piruetter en dag, knappt en piruett nästa.
 
Imorgon är det årets största fest typ - Välkomstfesten - som markerar slutet på nollningsperioden. Vi ska förfesta med klassen och jag är så jäkla taggad!! Vi ska äta pizza och marängsviss, dricka massa drinkar och spela spel. Det kommer verkligen bli hur bra som helst tror jag! Sen blir det bakishäng hela helgen med både korridoren och min studentförening Kulting! Men nu sängen, peace out jao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela