Irani irani!

Publicerad 2015-07-09 00:27:00 i Allmänt,

ÖVERIMORGON ska vi åka till Iran! Det känns helt galet. Jag är verkligen SÅ PEPPAD! Jag har börjat inse att vi faktiskt ska fara nu! Jag har nästan bara positiva känslor också, förutom att det kommer bli jobbigt med värmen och att vi är borta ganska länge. Och att jag är nervös för själva flygresorna då, även om jag egentligen borde vara hur van som helst med tanke på hur mycket jag flygit i mina dar. Men de senaste åren har jag verkligen haft svårt att genomlida flygresor längre än en timme. Jag hoppas på att jag kan sova hela vägen! Annars får jag hålla mamma i handen och andas i en påse.
 
Först kommer vi flyga till Stockholm, och därifrån sedan till Istanbul för att byta flyg till Tabriz. Så det kommer bli en väldigt lång dag men då är det också större chans att sova igenom allt! När vi är där så är planen att vi ska vara i Tabriz i två veckor och sedan i Tehran i två veckor. Det kommer verkligen bli såå spännande! Jag ska ta med mig datorn och sådär så ska försöka uppdatera här på bloggen när jag kan!
 
Igår så var jag och mamma och grävde i förrådet och styrde upp. Det var jättemycket av mormors gamla kläder och kastruller och allt möjligt. Jag hittade ett par byxor och en sjal som jag tog med mig in. Jag önskar verkligen att hon levde nu, maman bozorg. Så att jag kunde berätta allt vi upplevt när vi kom hem igen, även om vi inte pratade samma språk. Men nånstans har jag ändå henne med mig på resan.
Byxor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela