Framme

Publicerad 2015-07-11 22:08:22 i På resande fot,

Då var man i Tabriz då! Resan igår gick jättebra, och det kändes nästan overkligt att kliva ut ur planet sen när vi väl var framme bara för att det gick så himla smidigt! I bilen på väg till våra släktingars hus så satt jag med uppspärrade ögon och ett stort leende på läpparna för att allt var så fascinerande! Verkligen olikt Sverige, eller något annat land jag varit i för den delen.
 
Just nu sitter jag inte på min egen dator, eftersom det finns ett filter här i Iran, vilket gör att jag på min dator inte kom ut på internet överhuvudtaget. Det går egentligen inte att gå in på Facebook, Youtube, Twitter etc, men så som det alltid brukar bli så går det att hacka sig förbi. Precis så som alla också har paraboler för att kunna få in lite mer spännande kanaler på tvn.
 
Idag har vi bara tagit det lugnt, dels eftersom vi var framme ca klockan fem på morgonen iransk tid (halv tre svensk tid) och dels för att det varit så jeeefla varmt idag, 37 grader. Men jag tror inte att det kommer bli så mycket kallare så det är bara att vänja sig! Tack o lov så har vi i alla fall fått låna en bärbar airconditioner.
 
Jag tror verkligen att det här kommer bli en bra resa, även om det är svårt att hänga med i konversationerna. Men förhoppningsvis har jag lärt mig lite mer när vi åker härifrån!
 
Puss o kram för denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela