Fin tisdag

Publicerad 2015-08-25 20:25:00 i Allmänt, Moi,

Tillbaka i Karlstad igen, efter en otroligt fin vecka i Göteborg! Den gick alldeles för fort, men det gör den väl alltid...
 
Idag hade vi våra första danslektioner och det kändes verkligen helt fantastiskt att vara tillbaka igen! Svetten rann och dansglädjen var på topp. Lite tungt var det; träningsvärken i benen är redan på ingång och kondisen måste verkligen step it up a notch. Men det var ändå inte fullt så tungt som jag trott faktiskt! Har även gjort de sista finjusteringarna för att få godkänt på min uppsats! Och, för att slänga in ännu en god nyhet, så ska jag börja undervisa egna grupper i höst!! OH MY LOOORD, jag är så nervös men så peppad på samma gång! Ah, sjukt mycket utropstecken här nu. Det ska bli en grupp med 6-8 år, en grupp med 9-11 år och möjligtvis också en grupp med 12-15 år. Och allt detta börjar om TVÅ veckor!! Bah.
 
För tillfället är det barti i köket, så i väntan på att folket ska dra vidare har jag förberett falukorven för stroganoff och sitter och äter brieost och kollar på Idol. En ganska fin tisdag om jag får säga det själv!
First day of school!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela