Akademisk högtid

Publicerad 2014-09-22 17:27:00 i Allmänt,

I fredags så framförde vi tillsammans med Dans60 vårt shownummer på Akademisk Högtid som vi repat in de senaste veckorna. Det gick fantastiskt bra! Är jättestolt över min klass och mig själv. Årets tema var swing, så det blev mycket fart och fläkt inne på scenen med massa flashiga lyft och snabba steg. Sen blev det lite mer laid back ute vid huvudentrén då vi bytte till gubbkläder och underhöll gästerna med smooth jazz under tiden de lämnade byggnaden. Vi fick mycket lovord av både lärare, arrangörer och gäster.
 
Det enda som egentligen var surt var att vi dansare alltid bortprioriteras, tyvärr. När vi kom till aulan fredag morgon stod det helt plötsligt en mikrofon och ett podium mitt på scenen, som ABSOLUT INTE fick flyttas på, och som vi inte fått reda på att de stått där innan. Efter att vår otroliga lärare fick bråka bra länge fick vi till slut flytta på podiet, men mikrofonen fick tyvärr stå kvar eftersom den satt fast(?!) i golvet. Efter att ha försäkrat oss om placeringar och diverse detaljer inför kvällens föreställning tog vi lunch, men fick strax därefter reda på att det plötsligt kommit in två enorma pukor och en harpa på scenen som gjorde att 1-2 meter till av scenutrymmet försvann. TACK FÖR KAFFET. Nya placeringar igen då. Men trots detta klarade vi det galant.
 
Nu är det ordinarie schema som gäller i skolan och livet rullar vidare. Kan även tillägga att vi har fått en otroligt fin korridor i år!! Vi har hunnit med både våffelkväll, filmkväll, spelkväll och annat småmys under veckorna. Jättetrevligt tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela