6/9

Publicerad 2014-09-07 01:39:25 i Allmänt,

Idag har det varit en sån himla fin dag! Lugn och skön morgon, brunch och chill ute på balkongen i det fina vädret. Efter det drog jag och Sofie iväg på nollningen eftersom vi i Kulting och hennes förening Visa skulle hänga med varandra. Standard. Så vi spelade först lite kubb och tog det lugnt i solen medan folk gick och köpte mat i omgångar. Efter det spelade vi brännboll mot föreningen Idiot och då vaknade Umebon i mig till liv. Brännboll är ju liksom en del av varenda unges uppväxt där uppe, så det är väl klart att det är en big deal. Vi har ju för fasen till och med brännbolls-vm! Jag ser det mer som en sport än lek och vissa reagerade väl på att jag blev lite för seriös... Men inte fasen ska man mesa runt med ett platt slagträ och dessutom slå underarmskast?? Nä, skärpning folket.
 
På vägen hem sen bestämde jag och Sofie att vi skulle göra en lugn kväll och spela sällskapsspel med våra korridorskompisar! Roger, Jim, Robert och vår nya granne Pär hakade på och vi spelade både "Pictionary" och "Med andra ord". Efter ett tag övergick vi sedan till att spela kortspel lagom till att Simon kom hem och var med några gånger. Hela kvällen avslutades till sist med en runda Plump! Typ det bästa kortspelet i världen!?
 
Nu ska jag skönt krypa till kojs innan söndagsångesten börjar komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela