Annorlunda

Publicerad 2014-10-23 23:29:59 i DANCE!DANCE!DANCE!,

Bland alla de stackars döda träden som går åt när vi kopierar upp vår kurslitteratur från diverse böcker och artiklar händer det ganska ofta att man snubblar över saker som är intressanta. Man tar sin understrykningspenna och stryker under. Läser meningen igen. Vill nästan skriva upp den någonstans, dela med sig av den. Man läser och hittar plötsligt en beskrivning på något som man själv inte kunnat sätta ord på. Eller tankar som lyfts som man kanske trodde att man var ensam om att tänka eller känna, men som bevisar att så är det för alla dansare. Som bevisar att vi är speciella. Vi tänker och kopplar samman och rör oss och förklarar annorlunda. Jag säger inte att vi är bättre. Bara annorlunda.
 
Nu ska jag komma i säng, även om det egentligen är sent som vanligt. Men nästa vecka har vi ingen skola så då ska jag förhoppningsvis få ta igen mina förlorade sovtimmar!
 
Titta på det här fantastiska klippet innan ni stänger ner förresten! Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela