Så vad händer nu?

Publicerad 2014-11-21 17:51:00 i Allmänt,

Det finns bara en viss mängd som en människa klarar av innan den kraschar. Var gränsen går och vad som krävs för att man ska gå över den är alltid individuell. 
 
Just nu känner jag att jag inte är särskilt långt ifrån. Vi har så SÅ mycket i skolan just nu. Examinationer, redovisningar, uppsatser, praktik och konstnärligt projekt plus planering kring allt detta. För att inte glömma vanliga lektioner på det. Jag har redan varit tvungen att prioritera bort vissa uppgifter för att jag helt enkelt ska försöka att inte stressa mig själv för mycket. Men ändå känns det som att jag inte hinner nånting, och både på lektionstid och utanför har jag så fantastiskt mycket att tänka på som tynger ner mig. Även om mycket vi gör är roligt så får man inte riktigt njuta av det.
 
När jag kom hem idag ville jag väl mest av allt få en kram, middagen framställd på bordet och kanske en blomma med ett kort som säger "Du är duktig, kämpa på." Men istället får jag ett samtal av min granne som säger att han på något sätt tömt hela min hårddisk på 500 GB som jag lånat ut till honom. Flera år av minnen. Och då kommer tårarna. Bägaren rann över.
 
Så vad händer nu? Livet går vidare. Det handlar bara om att alltid sikta framåt. Intala sig själv att man är stark, du klarar det, och att det inte är hela världen. Ja, det kunde ha varit värre. Som för den vars bil brann upp utanför skolan idag. Nog kommer det bättre dagar, men det är kämpigt.
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-11-22 17:36:52

Du ÄR duktig och du ÄR stark. Hoppas du, som jag, kan finna en tröst i att det snart är jul och mängder med ledighet. Det gör inget om man sliter som en gnu just nu och är världens tråkigaste och mest osociala människa, för snart får man sova i två veckor och bara ladda batterierna igen. Kämpa, alla vi vet att du kommer klara det galant! Ibland får du ge dig själv en klapp på axeln och erkänna att du jobbar hårt och dessutom gör ett bra jobb. Kanske inte MVG-nivå men förfan på universitetet räcker G tusen mil! ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela