Veckan som gått

Publicerad 2014-06-02 01:41:00 i Allmänt, Bilder, På resande fot,

Den här veckan har det hänt en maassa grejer! Håll i hatten nu. För att börja från början, så hade vi skolavslutning i tisdags. Vi var hos vår fina lärare Karin som bor utanför stan i ett utomordentligt fint hus och grillade och dansade lite ringdanser. Mycket skratt (och väldigt mycket tårar för min del). Sorgligt med avslutning, men väldigt skönt samtidigt. För nu har ju jag sommarlov! Det firar vi med ett hurra!
Maja vid grillen.
 
På onsdagen så var jag, Isabel, Frida och Ronja bjudna hem till Johanna. Vi gick på ett dans fusion pass på Friskis&Svettis lett av två medelåldersbögar och svettades och jammade loss. SÅÅ KUUL! Efteråt så bastade vi och drog sen vidare hem till Johanna för ost- kex,- och snuskkväll. Grabbarna kom senare med vin och annat gotti, och preciiis som vi alla satt oss till ro och hällt upp rosévinet så ringer Johannas kompis som också är på väg till oss, varav Johanna ropar ut "Är det någon som blir misshandlad på Coop!?". Och innan vi ens hunnit reagera har hon fått på sig skorna och slänger sig ut genom dörren. Rent instinktivt följer vi andra efter, och som en hord antiloper löper vi fram på gatan mot Coop. Ju närmare vi kom desto mer insåg jag hur lite jag egentligen kunde göra om det verkligen var bråk. Väl framme får vi syn på en stackars kille, helt blodig och sönderslagen. Utan byxor och någon som helst uppfattning om omvärlden. Så vi ringer ambulans som verkar ta en evighet på sig. Men till slut, tillsammans med polis anländer de, och vi kan återgå till vår kväll. (Kort artikel här) Eftersom situationen ändå löste sig relativt bra så laddade vi snabbt om igen och återgick till vårt rosévin, snuskhistoriaboken och vår ost. Och kvällen blev riktigt rolig, med alla möjliga lekar. Vad vi inte insåg förrän det var försent dock var att det inte gick några bussar eftersom det var natten till Kristihimmelsfärds. Frida fick hämtning av sin pojkvän vid ett, och vi andra tänkte att vi ringer en taxi när vi blir trötta. Men något sånt blev det inte! Vi var nämligen uppe ända tills första bussen började gå igen, klockan 05.55! Så i säng var jag inte förrän klockan 7 på morgonen, för att sen vakna klockan två igen och hetsa iväg till tåget mot Stockholm.
 
Med två minuter till godo steg jag på tåget, på väg för att möta upp Benji och spendera fredagen på STHLMFields-festivalen, ha det helfestligt med Nelly och se fina kusin Aina springa Stockholm maraton på lördagen och hälsa på kusin Sarah på kvällen. Hela helgen har varit helt fantastiskt rolig! Vi trotsade det dåliga vädret på festivalen med gratis regnponchos, churros, kebabtallrik och awesome platser på Metallica. Tummen upp! Blev dock inte många bilder, för batteriet på mobilen dog... Men jag lägger upp det jag har. Varsågoda, helgen i bilder! Och med det tackar jag för den här veckan!
Spiders
Gojira
Ghost
Slayer
Över 51000 besökare!
Metallica!
Aina sprintar i mål!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-06-02 01:46:45

Hurra! :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-02 22:04:28

OOOOH! min älskade jente....Jag blir yrrrrr va det är fart på dig ! Sådan mamma sådan dotter

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela