Midsommar som den ska vara!

Publicerad 2014-06-21 17:07:00 i Bilder, Fixar'n, På resande fot,

Jag har inget direkt minne av att jag firat midsommar, mer än att kanske ha ätit lite godare än vanligt. Så jag kan med full säkerhet säga att det här varit den bästa midsommaren hittills i mitt liv! Inte för att det var sådär "over-the-top-fet-jävla-kul", utan för att det var fint. Att få umgås som en hel familj utan att något ska braka ut i kaos är en ovanlig syn för mig nuförtiden, tyvärr. Och att se folk ha en sån avslappnad inställning till alkohol är inte heller något man upplever nuförtiden. Vi drack öl och nubbe, drinkar och vin... men ingen blev överdrivet full, utan vi hade det bara jättetrevligt!
 
Vi åt sillunch, med chokladkaka och hemgjord lemon curd till efterrätt. Sen pysslade jag även ihop en egen blomsterkrans! Kanske ingen jättevacker sådär, men med tanke på att det var första gången så är jag rätt nöjd! Efter det gick jag och Wille och kollade på majstångsresningen! Medan jag tittade på när folk dansade runt den fick jag en sån underlig känsla. Gemenskap. Blev typ tårögd, för att det var så himla fint att alla dansade runt där, stora som små.
 
När vi kom hem igen var det dags att grilla. Det blev lamm och en massa andra festligheter! Framåt kvällen, när paltkoman lagt sig, gick jag och Wille ut på promenad. Det var svinkallt så vi hade på oss typ fem lager kläder var, plus lite öl och gin & tonic. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, och plöstligt fick vi syn på tre av Willes kompisar, sittandes på en parkbänk utanför kyrkan. Den ena var fullare än den andra, haha! Så vi hängde med dem ett tag innan det var dags att dra sig hemåt igen när det hade börjat ljusna. Väl hemma blev jag så trött att jag somnade direkt i soffan medan Wille satt och åt upp både sitt och mitt fyllekäk som jag knappt hade rört. En väldigt fin kväll, med mycket skratt.
 
And oh, jag snodde med mig en vägskylt hem på fyllan. See ya!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela