Dag 3: Blenheim Palace & Stratford-upon-Avon

Publicerad 2014-06-27 23:30:50 i Bilder, På resande fot,

Idag har vi haft mycket på schemat! Vi började dagen med att åka iväg till Blenheim Palace, som ligger i Woodstock, och är ett palats som är känt för mycket. Bl.a. som Winston Churchills födelseplats. Det går även under UNESCO:s världsarvslista. Det tillhör Marlborough-ätten och är just nu bebott av den 11:e hertigen av Marlborough. Det var otroligt pampigt, speciellt barockträdgården på baksidan av palatset. Ni kan ju bedöma sjäva!
Utanför grinden in till Blenheim Palace
Borggården
Trädgården
Jag kastade i en turkisk lire som jag råkade ha liggandes i börsen och hoppades på att få en önskan att slå in!
Jättelik takmålning
Sir Winston Churchills födelseplats!
 
Dagens andra stopp var Stratford-upon-Avon - William Shakespeares födelseplats! En liten stad som egentligen bara är känd för just Shakespeare. Där besökte vi hans födelsehus, och fick även chansen att kika runt lite i staden. Efter det åkte vi iväg en bit utanför stan till hans fru Anne Hathaways födelsehus, som hade en jääättevacker trädgård! Massor med blommor av alla dess sorter, plus massa grönsaker, äppelträd osv. Efter den långa dagen styrde vi kos mot vårt nästa hotell som vi ska bo på ikväll och imorgon! Här kommer andra halvan av dagen i bilder! Sen blir det en tidig kväll. Känns verkligen i både kropp och hjärna att jag har varit ute på konstant resande sen i måndags...
Shakespeares hus sett från gatan
Inne på gården
En ung dam tittar ut och spelar upp en scen från "Romeo och Julia"
Inne på snaskbutiken i Stratford, notera alla fina glasburkar med godis i bakgrunden!
Anne Hathaways trädgård
Huset i bakgrunden
Jag och pappsen under ett jättestort Jasmin-träd! Luktade sååå gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela