Dag 1: Windsor

Publicerad 2014-06-25 23:53:01 i Bilder, På resande fot,

Dagen började tidigt, redan klockan 5 imorse var vi på flygplatsen och checkade in. Framme i London och redo att ge oss ut på äventyr var vi sedan runt klockan 10 engelsk tid, dvs 11 svensk tid. Och dag ett utgjordes alltså av Windsor! En stad med endast ca 30 000 invånare, men med landets största och äldsta slott där drottning Elizabeth II (som alltså regerar i England nu) brukar tillbringa högtider och vissa helger. Det var verkligen en mäktig syn! Både utsidan och insidan. Vissa rum var så fantastiskt fina att man bara kunde stå helt tyst och titta sig omkring. Rummen var prydda från golv till tak med gamla möbler, målningar osv. Man fick tyvärr inte ta bilder på insidan av rummen, utan bara på slottsgården och murarna. Men vi hann gå runt och kika på lite andra delar av stan också. Det blev en slitsam dag med mycket intryck, men absolut en bra start på den här resan! Ska bli spännande vad som händer här näst! Imorgon - Oxford! Nu - bilder!
 
Utanför Windsor Castle.
Trädgården
Inne på borggården.
Themsen
Vårt första hotell där vi ska bo i två nätter! Trerätters till middag och gratis wi-fi, tummen upp!

Kommentarer

Postat av: parvin Bernroth

Publicerad 2014-06-26 19:13:12

W000000000w! Otroliga vackra gammla byggnader! Ett land i europa som har skyddat och bevarat sina absolut gammla och maffiga byggnader och traditioner trots all händelser i europa! Visst var det widsor palatset som prinsessan D. bodde?
Fina bilder Bra jobbat !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela