Copenhell

Publicerad 2014-06-16 01:19:00 i Allmänt, Bilder, På resande fot,

Nu i veckan åkte jag och Benji till Köpenhamn för att gå på Copenhell! Det är alltså en tredagars metalfestival! För mig som inte direkt är något metal/hårdrocksfan så var det ganska mycket som lät likadant, och en del dötid, men det var trevligt ändå! Jag såg många band som jag aldrig skulle fått se annars! Dock så var det jävulskt slitsamt. Man fick så ont i ryggen av att stå stilla länge, och eftersom det blåste så förbannat mycket så hade man ett lager av jord och sand på sig när man kom hem. Och det var verkligen överallt; i håret, under naglarna, i öronen... Duschen när man kom hem till hotellet och att få lägga sig i sängen var tillfredsställelse på en helt ny nivå. Men det var en väldigt satsig festival i mitt tycke! Bra mat med snitsiga namn, massa cool inredning på området, fräscha toaletter osv. Plus i kanten, Danmark! Stan var riktigt fin också, och jag hade gärna velat åka dit fler gånger! Jag kan förstå att Danmark räknas som det gladaste landet i världen! Här kommer bildregn!
Dag 1: Ready to rock!
Första måltiden; helstekt pattegris!
Anthrax
Första kvällens huvudband Iron Maiden.
 Dag 2 och klassiska danska smörrebröd till frukost!

Den lille havfrue, en av Köpenhamns sevärdheter!
Båtbuss till festivalområdet.
Lite car thrashing mellan banden, inget konstigt!
Bad Religion
Finntroll
Dag två och thaimat och churros!
Within Temptation
Längst fram på dag tvås huvudband Twisted Sister!
Dag tre och belgiska våfflor, pölse och brända mandlar!
Kill Devil Hill
Längst fram med vår följeslagare Björn i väntan på tredje dagens sista band!
Graveyard!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela