Och vinnaren är...

Publicerad 2014-01-26 23:34:00 i Allmänt,

Måndag imorgon igen. Suuuuck! Den här helgen har gått alldeles för fort. SOM VANLIGT. Men OJ vad kul jag haft det!
 
I fredags firade vi Wille som sagt, jättemysigt! Lördagen blev en spontan dag. Några av oss styrde ihop en fika på stan, så jag tog bussen ned vid fyra och mötte upp Ronja, Isabel, Frida och Louise på Espresso House. Vi blev sedan joinade av Johanna också, göörmysigt! Vi fikade och göttade oss, pratade skit och bara umgicks. Efter det så styrde jag, Johanna och Louise vidare till en fräsch pub där de hade biljard och allt möjligt. Vi tog en öl och åt lite pommes, pratade lite till, innan Johanna drog vidare till fest, och jag och Louise drog vidare till en annan pub. Där var det SKITFINT! Inkastaren gav oss halva priset på inträde och en av bartenderna gick med på att jag fick köpa i baren åt Louise, fast det egentligen var 21-årsgräns. Inne på puben satt folk och åt små tapasrätter, andra satt runt baren och snackade, DJ:en spelade lite poppig jazz och annan mjuk musik, det var jättefina sammetstapeter, fräscha möbler, ett jättemångfald i inredning och bara, ja...TREVLIGT! Det var liveband som spelade jättemysig jazzmusik också senare på kvällen.
Så jag och Louise spenderade lite mer än planerat därinne, men hade det ack så trevligt! En repris på den, tack! Innan jag åkte hem sen vid halv ett så sprang vi över till BK för att köpa hot wings som jag kunde ta med till grabbarna hem, hihi! Det var uppskattat!
 
Idag så hade Kulting arrangerat filmhäng på UNO, som är ett "ungdomshäng" typ, där man kan pyssla, kolla film och lite allt möjligt. De har även en danssal! Så först hade de anordnat filmquiz, där jag och Hampus var på samma lag. Efter det drog vi igång med Forrest Gump. Så jäkla bra film, hade glömt nästan allt. Efter det så presenterade de det vinnande laget, som hade gått för kvällen, och eftersom jag och Hampus kom tvåa, (endast en poäng efter dem) så fick vi vinnarpriset!! 150 kr biokort, plus en Marabouchoklad! Fett väärt. Nu är du väl stolt över din filmkunnande syster, Benji? ;) Sen sprang jag och Hampus iväg för helgens andra runda av BK, och när vi kom tillbaka hade de dragit igång Snatch. Och nu sitter jag hemma och ska sova! Så otroligt trött, så det ska bli skönt. Peace out, y'all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela