Ny termin

Publicerad 2014-01-20 22:53:41 i Allmänt,

Ännu en ny vecka! Nu drar en ny termin igång och schemat börjar rulla på som vanligt. I fredags så hade Yehia tentafest, så det drällde in ett 30-tal personer från hans klass, plus lite annat folk som bara hade lust att hänga på. Det var väldigt kul! Dock så drog alla vidare ned på stan runt halv tolv, och hela festen totaldog. Så jag följde med Yehia och hans kompis ut till Tempel och dansade av mig lite. På vägen till busshållplatsen hittade jag en hundring som låg i snön, som jag lyckades betala hela kvällen med. 50 kronor i inträde, 20 kronor i garderob. Det första jag gjorde när jag kom in var dock att tappa bort min klädlapp, så fick stanna kvar till sist innan jag fick hämta ut min jacka. Sedan sprang jag och Yehia till Burger King för att hinna köpa hotwings innan vi skulle med bussen hem. Där åkte ytterligare 25 spänn av mina 100, vilket lämnade mig kvar med 5 kronor. Inne på Tempel lyckades jag dock plocka på mig ytterligare 16 kronor, och väl hemma igen hittade jag 10 kronor till. Vilket resulterar i att jag TJÄNADE hela 31 kronor på att dra ut! :D På vår chillade efterfest sen stannade vi vakna till klockan sju på morgonen. En aning för länge, men det var det värt!
 
På lördagen så myste jag och Ronja hemma hos Isabel. Vi gjorde egna hamburgare och göttade oss med choklad och glass, och kollade hela TVÅ filmer på TV! Hahah, det är något mysigt med det... Först Liar Liar, sedan Vad kvinnor vill ha. Båda väldigt lättsamma, roliga filmer.
 
Idag så hade vi skola till halv fyra, sedan skyndade jag mig hem till min tvättid och tvättade fram till sju. Eftersom jag varken hade ätit eller duschat än så gymmade jag hemma i 45 minuter. Kändes otroligt skönt att få köra lite rå styrketräning tills svetten lackar!
 
Imorgon blir en lång dag, så behöver vila ut ordentligt. Ska bara hämta lite mer glass, sen bums i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela