Cyborg

Publicerad 2014-01-08 00:35:00 i Allmänt,

Har ni någonsin tänkt på hur assymetriska vi är, rent naturligt? Har ni tänkt på hur vackert det är? Hur det gör oss så unika. Och mänskliga.
 
Jag tog mig tiden att skapa två olika versioner av mig själv, för att se hur det hade sett ut om mitt ansikte hade varit helt symmetrisk, likt en cyborg. Ganska fascinerande när man ser hur stor skillnaden är.
 
Här har ni originalbilden, som jag lade upp för några veckor sedan:
 
Här har ni en kopia av min vänstra halva:
 
Och så den högra:
Ha överseende med kanterna, orkade inte riktigt sitta och justera.
 
Coolt va? Jag tycker att de olika bilderna uttrycker olika saker. Sen har jag också svårt att bestämma vilken som egentligen är mest lik mitt riktiga jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela