Hurtigt

Publicerad 2014-02-12 20:37:00 i Allmänt,

Dagar som idag är det något speciellt med. Man mår så jäkla bra och allt flyter på som om man vore i ett vrickat parallellt universum där allt är perfekt. Sen så kommer de där små momenten som tar ned en på jorden igen.
 
Idag har jag varit ledig hela dagen, men jag och Johanna bestämde oss ändå för att ses på skolan klockan nio imorse och träna lite intensiv styrka. Hurtigt? Oh yes. Efter det pluggade jag lite med Isabell inför kommande praktik. När jag kom hem efter lunch sen så satt jag och kollade lite på Walking Dead, innan jag följde med grabbarna på gymmet och tränade för ANDRA gången idag! Det blev ett mag- och ryggpass. Fyyfaaan säger jag bara. Bara att sitta rakt upp känns i magen kan jag säga, så träningsvärken kommer väl som ett brev på posten imorgon. Men det tackar vi för! Vi peppade varandra och bytte lite träningstips. Det gick grymt bra och var kul! Känns extra kul när grabbarna verkade bli imponerade av min styrka. Jag kunde t.ex. benpressa lika mycket som dem. Fast jag kan själv bli imponerad över hur stark jag är ibland. Har blivit så otrooligt mycket starkare det senast året. Har ökat två kilo i muskelmassa.
 
När jag kom hem var jag dock så otroligt trött, ville bara äta och däcka i sängen. Men då hade Rasmus bokat tvättid som han inte behövde, och eftersom min tvättkorg var fylld till bredden tog jag tillfället i akt. På vägen ned till tvättstugan dock så lyckades jag välta ut tvättmedlet jag stoppat i tvättkorgen, så det bara sprutade tvättmedel i hela hallen ur de små springorna. Lämnade ett fint Hans-och-Greta-spår efter mig, och vips så var halva tvättmedlet borta. Så jag fick bland annat försöka sopa upp allt och hälla tillbaka det i kartongen igen. Det blev en jävla massa krångel helt enkelt. Till slut dammsög jag upp det sista, och när jag ändå var igång passade jag på att städa hela rummet. Och nu så ska jag även kila iväg och göra lunch till imorgon!
 
I natt kommer jag nog lägga huvudet mot kudden med en rynka i pannan och tänka, igen, att den här dagen gick så otroligt fort. Men så bra den varit! Imorgon är det välbehövd sovmorgon, sen är det ju bara en dag kvar, och sen helg, IGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela