Igår - idag - imorgon

Publicerad 2014-12-06 20:20:00 i Allmänt, DANCE!DANCE!DANCE!,

Hela den här veckan har vi haft praktik och det har varit så himla lärorikt! Har lärt mig massor och fått lite kött på benen. Jag och Saga har varit bästa teamet och haft dans i skolan med FEM olika klasser! Jag vet både hur det känns efter att ha haft en riktigt bra klass, men också hur det känns att komma hem och vara trött på sin röst och vilja sitta i total tystnad. Det har verkligen varit en blandad kompott, men barn är bra goa alltså... Till våren kommer vi fortsätta att ha dans med några av klasserna fast vi kommer att träffa dem kontinuerligt under några veckor. Ska bli jättekul!
 
Idag har det varit en jättehärlig dag! Imorse gick jag på två stycken workshops på Dansstudion, vogue och house. Det var väldigt intressant, kul att få bredda sin repertoar lite även om klasserna var ganska korta! Sen åkte jag och handlade lite, gjorde go'lunch och så har jag precis tagit ut en chokladcheesecake ur ugnen! Om den blir makalös som receptet utlovade så kommer jag glatt dela med mig av den!
 
Nu ska jag försöka plugga lite. Jag ligger fruktansvärt efter i skolan och jag vet inte riktigt hur det gick till... Har nog inte orkat ligga i tillräckligt mycket som jag borde. Men snart är det långledigt och jag har en chans att hinna ikapp. Det tråkiga med det dock är: ingen dansträning. Vissa grejer tappar man så otroligt snabbt så en månads uppehåll är typ döden. Nåväl, nu ska jag kila. Titta på det här klippet så länge! Hjärtat smälter. Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela