Fullt upp!

Publicerad 2014-08-28 22:38:00 i Allmänt,

Nu har skolan börjat på riktigt! Vet inte varför men gick runt och var såå himla stressad över skolan dagarna innan det började. Mådde verkligen dåligt. Ont i magen liksom. Men nu när vi har börjat komma igång så har det släppt! Vi har hunnit med både det ena och andra, som exempelvis fyslektion ute i skogen igår och swing imorse! Imorgon ska vi leka lekar och gå "danspromenaden" genom stan. Minns från förra året att det var så jäkla kul! 
 
Innan skolan började så stressade jag otroligt mycket inför nollningen också, jag menar jag är ju redan Kulting, men jag börjar ju samtidigt om? Jag gick dit i tisdags ändå och tänkte börja om nollningen på nytt men upptäckte att jag inte alls har samma mentalitet i år som förra året. Verkligen inte samma inställning till saker och ting som alla andra nollor heller. Har jag blivit gammal? Eller är det bara inte lika roligt när man redan känner till hela föreningen/staden/nollningsprocessen? Jag blev i alla fall uppgraderad från nolla till fadder under en kväll, även om jag inte alls varit med och planerat något inför nollningen, eller ens äger en ovve! Men men, det är kul ändå att få komma och gå lite som man vill. Jag får alla faddersfördelar men behöver inte ta något ansvar för något. Rätt soft. Och folk ser upp till en.
 
Idag har jag varit så hiimla trött. Inte sovit tillräckligt de senaste dagarna och börjat träna igen, så kroppen hänger nog inte med riktigt än. Det är ganska fullt upp som det är så jag struntade i nollningen idag faktiskt. Duschade länge och åt middag i lämplig tid istället, och passar även på att beställa lite böcker! Nu ska jag varva ner och försöka göra en tidig kväll. Laterz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela