Ett år

Publicerad 2014-08-03 17:37:10 i Allmänt,

För ett år sedan var jag förväntansfull. Beredd på att ge mig ut på nya äventyr. Jag hade aldrig föreställt mig att mitt liv skulle bli så pass bra som det blev. Jag har nog aldrig varit så lycklig som det här året, då jag fått dansa på heltid, träffat och inspirerats av massa nya människor, skaffat vänner som förhoppningsvis håller för livet, hittat kärleken, vuxit som människa... Och trots att livet som dansare (nåja) är slitsamt så finns det inget som kan få mig att vara lyckligare. Rättare sagt, det finns inget som får mig att må så dåligt som när jag är utan det. Jag behöver dans. För att fungera.
 
Nu har ett år gått och jag vet inte rikigt vad som ska hända. Eller jo, jag vet att jag ska studera till danspedagog, jag vet att jag ska bo i Karlstad och jag vet att jag vill bo med min pojkvän. Men HUR ska livet bli? Det kommer aldrig bli som det året som varit. Jag saknar min klass otroligt mycket, varenda en verkligen. Även de som jag inte var speciellt nära. Och visst är jag säker på att jag kommer att komma överens med min nya klass minst lika bra. Men det faktum att inget någonsin blir som det en gång var gör mig ledsen.
 
Att flytta och upptäcka världen är både en välsignelse och förbannelse. Man lär sig och upplever såå så mycket.  Men man får också suget efter att vilja ha mer. Att välja att studera i Karlstad var nog ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv, men frågan är när det är dags att gå vidare?
 
Det är svårt att ha hemlängtan utan att veta vad som är hem.
Det är svårt att sakna ett liv som aldrig kommer tillbaka.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-08-03 21:22:48

Åh, Jasmin det kommer bli superbra! Tror det bara kan bli bättre, tänk på alla fantastiska saker du kommer få uppleva det kommande året! Tänk på allt du kommer att uppleva och utforska tillsammans med Wille, du kommer ha det så himla bra :) Klart det är jobbigt att lämna saker, men för varje sak du lämnar får du något nytt!

Jag känner igen mig i så mycket du säger, känns som att det gångna året gett oss båda otroligt mycket, är så glad för oss ^-^ ♥

Svar: Ja, jag tror faktiskt det kommer bli superbra! Jag hamnade i en liten svacka där, när man bara går runt och grubblar du vet. Har så lätt att bli deppig när jag inte får röra på mig ordentligt!
Jag tror de kommande två åren kommer att ge oss en massa massa mer att glädjas över! ♥
Jasmin Bernroth

Postat av: Milla

Publicerad 2014-08-07 10:31:36

Jag håller helt med Kajsa (o du vise)! Ibland så saknar jag första studieåret här uppe som tusan då det var ett av de bästa som hänt mig. Men precis som den vise säger så kommer det nya minst lika/om inte bättre äventyr. Nu när man känner alla coola katter så kan man alltid dra ihop hyss och annat skit. Speciellt nu när ni är två. ^^ Btw hälsa mister att han också är välkommen upp med dig när som! :D Så himla kul det var att träffa dig/er i sommar! Kanske kommer ned en sväng i höst nu när jag blir ensam hemma... ;)

Svar: Ja, ni är mycket kloka båda två! Visst kan det aldrig bli som förr, men det behöver inte betyda att det inte blir minst lika bra! :)Det var jättekul att träffa dig o Per med, hoppas vi ses snart igen!
Jasmin Bernroth

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela