Stress

Publicerad 2014-04-08 20:28:59 i Allmänt,

Anledningen till att det varit lite lamt med uppdatering på sistone beror på att det är ett helvetes massa jobb i skolan nu. Eftersom vi läser massa kurser parallellt så ska alla dessa examineras typ samtidigt också. Exempelvis så är det examination i barndanspedagogik imorgon, examination i jazz på torsdag och uppsatsen ska in på fredag. Sen så håller det på så ända tills vi slutar, typ. Vilket är om ungefär sju veckor. Eftersom det är så mycket praktiskt också, med att skapa egna koreografier och sådär så krävs det väldigt mycket arbete och tid, vilket vi inte riktigt har, då vi går i skolan fulla dagar. Dessutom så ska vi repa inför SMASK mellan 17.00-21.00 på onsdag, så hela dagen försvinner. Tid helt enkelt - we have none.
 
Det märks att det är påfrestande när man har ont i hela kroppen och är slut i huvudet, och när man konstant är på bristningsgränsen. Men det betyder inte att inte själen är lycklig, jag måste bara hitta ett sätt för den lyckan att lysa igenom och inte låta den yttre stressen ta överhand.
 
I natt fick jag nästan ingen sömn, så jag kände att det var bäst att sova ut under förmiddagen och gå till skolan efter lunch. För som sagt, tiden är knapp och det gäller att ta vara på det man får. Dock hade det tillkallats ett superallvarligt möte med klasserna och lärarna som skapade kaos hos alla. Sinnesstämningen var minst sagt tryckande. Överväldigande för många. Och jag som bara kastades in mitt i samtalet var nära på att börja gråta bara av att sätta mig och lyssna. Mycket känslor helt enkelt. Så efter lunch var det som att alla var tömda på energi, men vi försökte i alla fall jobba på så gott vi kunde. Dock så blev jag bara ännu mer stressad av att ha missat morgonens improvisationsklass då vi har examination nästa vecka. Hela uppgifter var färdig utan att jag ens sagt ett ord eller lyft ett finger. Men jag har bara mig själv att skylla eftersom jag inte var där.
 
Efter dagens sista klass så kändes dock allt mycket bättre, vi fick dansa ut lite känslor och allt hade fått landa. Jag har även gjort min intervju inför uppsatsen idag så nu är det bara att skriva tills fingrarna blöder. Up, up, and awaaaay!
 

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-04-10 22:25:51

I feel ya. Vi får gråta tillsammans, verkar som att båda hare rätt tungt nu XD

Kämpa på som du alltid har gjort! Du klarar det ^^ ♥

Svar: Jaa, herregud, du med! Vi tar oss igenom det här! ♥
Jasmin Bernroth

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela