Veckan som varit

Publicerad 2013-09-11 18:25:00 i Allmänt,

Hördeni, jag ber om ursäkt för dålig uppdatering här. Det är inte så att det inte händer något, utan snarare tvärtom att det händer alldeles för mycket! Så även om det är en miljon grejer som jag så gärna skulle vilja skriva ner så hinner jag helt enkelt inte varje dag. Och så nästa dag händer det massa nytt vilket gör att det innan inte blir lika intressant och så fortsätter det sådär. Men, nu ska ni få en ultrarapid version av veckan som gått sen sist.
 
Alltså, 
Tisdag - Helt normal dag i skolan, orkade inte gå på nollningen för det var bara flottbygge.
 
Onsdag - Dans- och gymshop kom till skolan och vi fick shoppa kläder. Det var flottrace på nollningen som jag skulle gå på men var så trött att jag somnade och sov i två timmar efter skolan - detta kallas nu av det flesta för att "dra en Jasmin". På kvällen så gick jag ut med en tjej från min klass och några av hennes kompisar. Det var Medina som skulle spela, och det blev braa med röj på dansgolvet. NÖJD TJEJ!
 
Torsdag - ABUNDANCE dansfestival kommer till stan, jag tar en modern workshop som är otroligt rolig men samtidigt otroligt svår p.g.a det helt insane snabba inlärningstempot. Påminner mig själv om varför jag inte ska ta för svåra klasser eftersom jag bara blir frustrerad och stänger av. Övningssittning på nollningen inför den stora sittningen på måndag. SÅ OTROLIGT FINT, med vår skara människor. Vi lär oss massa ramsor, super till och har det allmänt skoj.
 
Fredag - ABUNDANCE fortsätter och jag går på en väldigt lärorik föreläsning om "funktionell anatomi". Efteråt fikar jag med en tjej från den andra dansklassen eftersom vi gick på samma föreläsning. På nollningen så är det vinstig. Jag planerar att ta det lugnt eftersom det är den stooora välkomstfesten på lördag, men i slutändan så blir det inte så. Vi är bara sex tappra nollor med på vinstigen men har inte mindre kul för det! Vi leker lekar, har quiz, utmaningar och allmänt supergött! Efteråt när alla är lagom packade (sill) så beställer vi hem pizza till min korridor och efterfestar där som idioter med dansdansdansdans, limbo och mysigt efterfestprat på balkongen fram tills klockan 3 på morgonen.
FIKA!
På vinstig i skogen.
 
Lördag - Jag jobbar först på morgonen klockan 09-15, kommer hem och tar en redig powernap och förbereder mig sen för välkomstfesten. Kvällen börjar med att jag tar några fördrinkar med mina lovely neighbours Wille, Rasmus och Jim. (ni som inte testat Screwdriver, gör det nu). Sedan drar jag vidare för att möta upp min studentförening som har förfest hos en tjej i gruppen. Vi har det verkligen skitkul och drar sen vidare till Nöjesfabriken där festen ska hållas - nordens största nattklubb. Det kanske säger något om hur fet festen var? Vi tappar bort varandra lite i omgångar, men det slutar sedan med att en i våran grupp blir utkastad och som i protest så följer i stort sett hela föreningen med utom jag och två faddrar. Jag hänger med min granne Rasmus och Jamie och hans vänner istället och vi dansar fram tills klockan 2. Ungefär dääär så börjar allt spåra. Inte för mig dock, jag mådde som en gud, men när jag kommer hem så raidar Wille runt i mjukisbyxor och påstår att någon puttat honom i sjön så han pajat sin mobil och tappat alla sina saker. Strax därpå blir han joinad av Rasmus, som på vägen hem blev spydd på ryggen av någon full brud. Efterfest med min studentförening styrs hos min classmate Hampus som bor 50 meter härifrån, men jag väljer att stanna hemma och försöka slagga.
Inne på Nöjesfabriken skriver vi alla "Kulting" på valfri kroppsdel. Här så är det vår general Angelica som skriver på Hampus.
 
Söndag - Jag går upp tidigt för jag så taktiskt bokat tvättid, tvättar all min tvätt och dammsuger rummet. Lyckas sen få med mig Hampus och Rasmus från Kulting på "Bakissöndag" på Bunkern som är en studentpub. Där äter vi fetaste (mes)burgaren (mesburgaren = 300 g kött, bakisburgaren = 450 g kött) med en hel skål pommes och göttar oss med våra hangovers. Mätta och nöjda (och en aning illamående) drar vi sedan hem till vårt, där jag bakar chocolate chip cookies. Senare på kvällen möts vi upp hemma hos Isabel från min klass. Där äter jag, Emma, Rasmus, Hampus och Emil tacos och kollar på dålig Wallander-film.
Mesburgaren!
 
Måndag - Jag försover mig och missar balettlektionen på morgonen. Går i skolan resten av dagen. På kvällen är det årets sista nollningsaktivitet - tema/finsittning. Temat för kvällen är "regnbågspirater". Vi gör oss klara hos Isabel efter skolan och kör enligt "man-tager-vad-man-haver-principen". Vi har en skitmysig kväll med awesome middag, sånger, vin, spex, prat, dans, lek, stoj osv. En jäättehärlig kväll. Jag lägger nöjd och trött  huvudet på kudden klockan 4 på morgonen och försover mig även till tisdagens första lektion.
 
Tisdag - Sliten dag. Men jag överlever efter att ha sovit en aning för länge. JAG ÄR INTE NOLLA LÄNGRE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela