Story of my life

Publicerad 2013-09-25 17:15:19 i Allmänt,

Haj evrybåddy! Att gå från att jobba rätt många timmar per dag, och så gott som bara lata sig resten av tiden, till att börja på universitetet och flytta hemifrån är en stor skillnad. Jag är väääldigt stressad just nu, och bara att jag skriver det här inlägget är egentligen ett stort tidsslöseri från min sida, men jag kände att jag faktiskt måste ta mig tiden ibland. Det jag kommer att säga nu är säkert vardagsmat för de flesta, men för mig är det ganska påfrestande.
 
I skolan så får vi ständigt nya grejer att göra. Varje dag är det något nytt. Är det inte nio sidor vi ska läsa i danshistoria, så är det 12 sidor vi ska läsa i olika traditioners dans, och är det inte 30 sidor vi ska läsa i musikteori så är det en uppsats vi ska skriva i barndanspedagogiken. Och så fortsätter det så. Nio sidor kanske inte är så många, men när man har fem andra saker att göra parallellt så blir det mycket att hålla reda på. Sedan är det ju alla vardagsgrejer man måste göra. Laga mat varje dag nästan, så man har både middag och lunchlåda. Handla, gärna två gånger i veckan. Jag måste också städa mitt otroligt grisiga rum, och boka tvättid. Sedan måste jag även diska då jag lämnar det mesta eftersom jag knappt hinner duscha när jag kommer hem ens. Känns det som. Och som pricken över i:et, så har jag tagit på mig att SY EN EGEN dräkt till på lördag då vi har Disney-tema på studentpuben. Vad jag ska vara får ni se när den är klar. Ja. Jag är störd som ens tänkte att jag skulle hinna. Men som allt annat så får man helt enkelt göra tid till det.
 
Idag har jag kommit så långt att jag hunnit duscha. Mitt mål för dagen är att skriva klart uppsatsen som ska in på fredag, göra några anteckningar i loggboken från dagens lektioner, och göra klart en "anatomiläxa" som egentligen skulle varit klar i måndags. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-09-26 02:45:40

Ojoj.. Låter tungt det där. Haha känner mig fett lat, det enda vi gör just nu är att bygga träd av tidningspapper och ståltråd, typ XD Men tvåorna varnar oss redan för andra året, tydligen är det sjukt jobbigt.

Men jag hoppas du klarar av allt och inte stressar ihjäl dig! Kom ihåg att ta pausdagar också då du inte pluggar alls, det är viktigt :) Hejaheja! ♥

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-09-26 08:05:02

Håller med Kajsa, glöm inte att sätta in studiefria dagar så du inte går i taket. Kan föreställa mig hur körigt det känns men när man fått in rutinerna för en fungerande vardag så rullar allt på och tid kommer till och med finnas över. :)

Brukar skuta på "mindre viktiga" bestyr till helgerna. ;P Förutom de dagar jag inte orkar studera 8h ensam hemma vilket är rätt ofta... O__o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela