Work in progress

Publicerad 2013-10-17 15:52:57 i Allmänt,

Antibiotikan är igång och jag tar igen mig så mycket som möjligt i skolväg. Pluggar på, och försöker följa med rent visuellt på danslektionerna. Men ibland kan det vara svårt att bara sitta still och inte försöka göra med. På måndag ska jag nog vara på plats igen på riktigt.
 
Idag så har vi repat bra länge inför vårt första lilla sceniska projekt som är på fredag nästa vecka. Om vi blev nå klokare? Ja, lite kanske. Men det behövs slipas på. Work in progress. Big time.
 
För tillfället så är det en gruppredovisning imorgon, muntlig sådan, en annan på måndag, av fysisk kvalitet. En tredje på torsdag nästa vecka, även den muntlig. Ska också hinna skriva några rader och skicka in till vår lärare i afrikansk dans. Sen nästan varje dag nästa vecka så är det rep-tid inför vårt projekt, utöver vanliga lektioner, plus att man ska hinna sy upp kläderna till det. Och så är det en inlämning till fredag v. 44. Och visst ja, examination i musik v. 47 där vi ska ha koreograferat ett eget solo. Och...så fortsätter det så. Så ska nog ta tag i det, typ nu.
 
Och förresten så såg jag Stefan Holm idag, han jobbar på skolan för er som inte visste det. Très cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela