Pusta ut

Publicerad 2013-11-30 13:55:00 i Allmänt,

Den här veckan har varit ganska galen; långa skoldagar, examination och hemtenta. Vi har blivit praktiskt examinerande på allt som vi jobbat med i de olika delkurserna den här terminen, och dessutom skriftligt i form av en hemtenta som skulle lämnas in igår.
Jag måste säga att det gick bättre ju längre in i veckan man kom, eftersom det blev mindre nervöst. I måndags examinerades vi i kursen alternativ träning, vilket var pilates, och hade även en muntlig redovisning i musikhistoria. Tisdagen var balett och modern och nutida dans, och dessutom uppstart inför kursen konstnärligt projekt som vi ska jobba med resten av terminen, och redovisa på lucia. (Jag kommer skriva mer om det senare.) Onsdag var examination i improvisation och komposition, plus vanlig lektion efter det, och sedan seminarium i barndanspedagogik om auskultationer vi varit på. Torsdag var examination i olika traditioners dans, vilket var olika folkdanser. Sedan vanliga lektioner i jazz och modern och nutida dans, och efter det konstnärligt projekt. Fredag var examination i street och jazz.
Det har varit mycket slit den här veckan, och det märks att man är trött i kroppen. Men jag är nöjd över min insats överlag, och väntar nu otåligt på feedback! Jag hade önskat att nervositeten inte tagit så mycket överhand de första dagarna, för jag gjorde så många tabbar som jag aldrig skulle gjort annars, men jag avslutade starkt på fredagen i alla fall. Jag, Ronja, Isabel, Hampus och Frida firade att vi överlevt veckan genom att äta jättegod lunch på en restaurang mittemot universitetet, innan vi skiljdes åt igen för att skriva färdigt på hemtentan. Jag jobbade produktivt, med en middagspaus inklämd däremellan, och lämnade in den 23.05, med 50 minuter till godo.
 
Det känns verkligen som att hela den här terminen bara svischat förbi. Ena dagen är det måndag, nästa dag är det helt plötsligt fredag, sen måndag igen osv... HELT JÄVLA SJUKT. Hur fort tiden gått. Faktiskt. Men som man säger, tiden går fort när man har roligt, vilket jag verkligen har haft! Och än är det inte över, tack och lov! Jag belönade mig själv för allt slit jag lagt ned den här terminen, främst den senaste veckan, och hade riktig fredagsmys igår, med tacos och glass till efterrätt. Det känns som att det är början på en ny period, när vi har examineratis färdigt för i år, och fokuserar på något helt annat. Hela den här morgonen har haft en sån underlig känsla av lugn typ. Som att man kan pusta ut nu. Jag myste och bakade scones som jag åt med ost och apelsin- och ingefäramarmelad, drack te och kollade på Seinfeld. Helt dödstyst och lugnt i hela korridoren. Och så lite snö ute, lagom till första advent imorgon. Fantastiskt hur man kan bli glad av så små saker. Nu ska jag kila och kolla om min tvätt är klar. Ha en jättefin lördag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela