Lagom spårat

Publicerad 2013-11-16 18:13:12 i Allmänt,

Igår var det par-tey som gällde hos franska utbytesstudenten Vincent, som fyllde år. Det var ett Olympic Games-party där varje person skulle representera sitt land bäst de kunde. Jag, Johanna och Mikaela skulle alltså representera Sverige! Team Sweden, wooh! Jag klädde mig i blått och gult och hade photoshoppat ihop namnskyltar som vi satte fast på magen och ryggen.
 
Vi mjukstartade förfesten runt 22 i köket, där Yehia, Rasmus och Wille kollade på fotbollen. När matchen sen var slut slog vi på musiken och gick lös. JAG ÄLSKAR att festa med dansare, för vi alla går in så jävla hårt för att släppa lös och dansa på riktigt! Så vi skakade våra lurviga, drack, pratade och drack lite till. Vi tre (mest jag och Johanna) lyckades sänka en hel Explorer + lite Sourz och cider. Förstår verkligen inte att jag inte var mer borta än vad jag faktiskt var. Eller att jag för den delen lyckades hålla mig på benen, haha! Men jag var så otroligt peppad så märkte väl knappt att det kanske blev lite för mycket. Det kändes mest bara när jag satt ned, vilket jag nästan aldrig gjorde under hela kvällen ändå!
 
Runt halv ett så drog vi vidare till Vincents fest, där det var rätt mycket folk och bra tryck. Jag hade köpt massa svenskt godis som födelsedagspresent, vilket var väldigt uppskattat! Lite lustigt dock att jag var den enda som hade haft med mig någon present. Vi hade det jäkligt kul i alla fall och röjde på dansgolvet! Dock mitt i allt festande så lyckades jag tappa min mobil i toaletten!! Fick världens panik och lyckades snabbt fiska upp den igen, dock så kan jag ju inte skölja av den direkt, så det känns ju lagom fräscht........ Den slog av och på sig ett par gånger och fick allmänt spunk, så jag plockade ut alla delar och lät dem torka i någon timme. Sen funkade mobilen så gott som som vanligt ett tag, innan den fick damp igen och det inte gick att göra nånting förutom att stänga av och sätta på den. Så ja, vet inte riktigt vad jag ska göra... Det går inte att nå mig på mobilen för tillfället alltså. SD-kortet och SIM-kortet fungerar dock fortfarande. Jag funderar på om det går att skicka iväg mobilen på lagning, för den är ju inte helt död, så det borde vara möjligt att fixa, om det inte är så att det går under garantin till och med?
 
Hur som helst, under kvällen så lyckades jag bl.a. ta mig upp och dansa på bordet vilket var uppskattat, och fick även med mig Vincent efter ett tag. Vi hade det hur kul som helst, och jag, Mikaela och Johanna sprang runt överallt och med alla möjliga människor. Även andra från klassen och studentföreningen, som hade varit på en annan fest, trillade in, tills festen började lugna ned sig vid halv fyra och Johanna blev trött och ville hem. Ungefär där så vet jag inte vad som hände riktigt. Mikaela följde med några från studentföreningen på efterfest för att hon inte ville gå hem själv, Johanna försvann och jag följde med någon random fransman hem, ångrade mig ganska fort och gick hem igen, knackade på hos Wille och väckte honom, drog på mig lite mer kläder och gick ut igen för att hämta Mikaela så jag kunde följa henne hem och vi kunde hitta Johanna. Som jag förstått det så var hon i samma byggnad där Mikaela bor, så vi gick dit och försökte få tag på henne, men inget svar. Så vi lämnade det så och jag traskade hem fort som fan igen, haha! Klockan var ungefär halv sex på morgonen när jag kom hem igen och äntligen fick sova. Lagom spårad kväll, men det är väl oftast så det brukar bli. På gott och ont! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela