Maxad ledighet

Publicerad 2013-05-22 22:08:38 i Necessity,

De här senaste dagarna har jag verkligen maxat min ledighet. Det känns så jäkla skönt nu när det börjar bli varmt och ljust och sommar. Allt blir som så mycket roligare, och man vill hitta på mer grejer.
 
I måndags så bokade jag mina biljetter till Frankrike. Det dryga med det är att jag flyger med olika bolag på varje sträcka, bara för att det skulle bli billigare. Så den 7:e juni lämnar jag stan, och kommer hem igen den 22:a. Men det ska bli kul att få träffa familjen igen! Saknar dem så himla mycket! Och sen ska jag äntligen få se Paris ordentligt.
 
Efter jag bokat biljetterna så åkte jag ned på stan för att köpa nya jeans till jobbet. Jag köpte även Ansiktets album, men det kom aldrig ens innanför dörren utan jag lade den direkt i skivspelaren i bilen. Sen hade jag egentligen inte så mycket mer att göra på stan, men lyckades ändå spendera en mindre förmögenhet!? Det blev nya kläder, nagellack och ett nytt halsband. Totalt onödigt men helt nödvändigt på samma gång. Måndagens grej of the day: spendera pengar.
Sen på kvällen så gick jag på bio med fint sällskap, det blev "The Great Gatsby". Jag gillar verkligen hur det utspelade sig för typ hundra år sedan, men att de ändå fick med massa moderna detaljer, typ musiken. Efter det så blev det Quake 3-lan en bra bit in på kvällen. Otroligt trevligt. Måste absolut göras om!
 
Igår så solade jag på morgonsidan, och lyckades faktiskt få färg på den korta stund jag låg ute. Lyckades bränna mig i ansiktet till och med. Sen åkte jag till Kajsa och hade det supermysigt. Vi byggde pussel och fikade och kollade på Vänner och gick på långpromenad i skogen i det härliga vädret. Fyfasen vad jag gillar lantlivet alltså. Man blir så harmonisk av att vara därute. Sen när jag kom hem idag tog jag en runda med brädan och åkte förbi Andrea där det bjöds på Piggelin och planerades resande. Fasen vad livet är gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela