Karlstad, here I come!

Publicerad 2013-05-07 14:51:00 i Allmänt,

Hallå i stugorna! För er som missat det, så ska jag åka på antagningsprov till Danslinjen (60 hp) i Karlstad nästa vecka. Nervös much? Jag är sjuuukt peppad om jag verkligen skulle bli antagen, men om jag har så stora chanser egentligen? Troligtvis inte. Men som Will Smith säger "Being realistic is the most common path to mediocrity." Så nu ska vi inte vara realistiska, vi ska vara optimistiska.
 
Igår kväll slutförde jag resan med att boka boende. Flygbiljetter och tågbiljetter bokade jag ganska direkt efter jag anmält mig för att försäkra mig om att jag skulle komma iväg. Men eftersom det fortfarande inte riktigt sjunkit in att jag ska åka så har jag skjutit på boendefrågan ända tills nu. Och som jag väntat nu när jag var så sent ute så var typ ALLA hotell/vandrarhem helt fullbokade. Men, frukta icke, jag lyckades hitta ett enkelrum på ett vandrarhem med delat badrum. Det fanns frukostbuffé, gratis Wi-Fi dch det bästa av allt; TV på rummet! Så då ska jag mysa till det den 14:e och kolla på den första semifinalen av ESC. Det ska bli så himla mysigt att åka och se staden! Jag tänkte äta middag ute först på kvällen när jag kommer dit, kanske hitta en affär och köpa lite mellanmål och eventuellt lunch att ta med mig till 15:e, då vi kommer att vara på campus hela dagen och dansa, och sen åker jag hem igen på morgnen den 16:e. Här kommer schemat för antagningen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela