Jag ser ljuset!

Publicerad 2013-05-29 00:39:40 i Allmänt,

Om det finns någon därute som inte hört det än, så har jag fått halsfluss. Pang bom, helt random innan jag åkte till jobbet i söndags. Mådde bra tills dess, men kände mig helt plötsligt jättehängig, och det visade sig att jag hade 38,5°C feber. Men jag åkte till jobbet ändå som den duktiga anställda jag är, men blev hemskickad ganska direkt. Och tur var väl det, för sen gick det bara utför för mig. Så nu har jag bara legat hemma och jäst i sängen de senaste tre dygnen. Alternerat mellan att sova, kolla på tv, kolla på So You Think You Can Dance, sova lite till och kolla på Vänner. Haft ont i halsen så det känns som jag sväljer rakblad (I'm just sayin', min hals just nu är nog något av det äckligaste jag sett). Frysit så jag inte vet var jag ska ta vägen, i väntan på att ta nästa dos paracetamol eftersom den innan uppenbarligen inte hjälpte ett skit. Sen har jag helt plötsligt börjat svettas pölar. Ja, the story of feber helt enkelt. Ni vet väl alla hur den lilla valsen går till.
 
Men, nu har det i alla fall börjat släppa lite! Jag började ta min antibiotikakur imorse och febern börjar gå ner hela vägen nu, och inte bara lite grann. Jag orkade även duscha ikväll, och äta en ordentlig middag utan att den kom upp igen. Jag ser ljuset! Och jag har börjat få igång groovet igen; ett tecken jag brukar gå efter när jag märker att jag börjar tillfriskna. Ja, det låter sjukt, men jag dansar jämt. Vare sig det bara är att jag sitter och diggar lite med huvudet, eller att jag skakar loss fullständigt i sovrummet, så finns det alltid rörelse när jag hör musik. Automatiskt. Det känns skönt att känna att man håller på att återgå till sitt normala jag igen och inte bara ett kolli som ligger och dör, typ.
Min byrå imorse förresten. Jag tror nog inte att det krävs en brottsplatsutredare direkt för att förstå att det varit en sjukling i hasorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela