Det ska va' gött att leva

Publicerad 2013-05-03 23:45:00 i Allmänt,

På vägen hem från jobbet så funderade jag på att köpa med mig en påse godis hem, det är ju ändå fredagsmys. Sen kände jag, att det är lite väl onyttigt, och dessutom dyrt. Och då kom jag på att jordgubbar inte skulle sitta helt fel. Väl inne på Coop och med bestämda steg mot frukt-disken fanns där inga jordgubbar? Nähepp. Fick visst bli en fruktsallad istället. Med lite ringlad vit choklad över. Svish svish, i med lite frukter i korgen, betala. Klart. Vänta nu, 134 kronor?? Jag kikade ner i min ynkliga lilla plastpåse; ett paket blåbär, ett paket hallon, två nektariner, två kiwis, tre passionsfrukter på extrapris, en stjärnfrukt och 100 gram vit choklad. Nåja, "Det ska va' gött att leva" tänkte jag och ryckte på axlarna.

Så nu sitter jag och myser, nyduschad och nedbäddad, med min fruktsallad som inte gjorde sig så fin på bild men som lyckligtvis smakade desto bättre. Lite halsont, väldigt trött, öm i kroppen, men också ovanligt tillfreds. Ibland känns livet väldigt fint utan någon större anledning. Även om saker och ting, stora som små, inte blev som man tänkt sig så hittar man sätt att acceptera och uppskatta dem. Peace out, yao!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-05-07 11:36:16

Vad fint Jasmin! Det är just dessa stunder av vardagslycka som är viktiga att ta vara på i livet tror jag. När man bara känner att det är gött.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela