Turkland

Publicerad 2013-06-26 01:11:00 i På resande fot,

För er som inte vet det så är jag och Andrea i Turkiet! Japp, här är det snabba vändor. Jag är ju världens tidsoptimist som alla vet, så hann tyvärr inte lägga upp någon bildbomb från Frankrike. När det var 45 minuter kvar tills vi skulle åka till flygplatsen så satt jag lugnt och fikade bullar med mjölk utan att väskan ens var färdigpackad. Men vi hann ju ändå! Å andra sidan så satt jag i flera timmar i söndags och kämpade med att lägga upp en massa bilder på ett buggat Facebook. Så om ni absolut inte kan vänta så finns en hel hög där.
 
För att gå vidare till att prata om Turkiet. Igår så bar det av mot Stockholm och Arlanda. Ett par förväntansfulla brudar som trodde att vi skulle flyga vidare till Turkiet klockan 23.10 fick känna panik i ett par sekunder när vi inte hittade flyget på skärmen och trodde att vi blivit grundlurade. Det visade sig då att flygtiden blivit flyttad till 01.35, som man fått utskick om veckan innan utan att vi ens märkt det. Men det var inga större problem. Vi hann sitta och måla naglarna och fixa med annat under tiden. Det vi däremot inte gjorde så mycket av på flyget var att sova. Det var så mycket turbulens på vägen hit att jag seriöst fick en gnutta dödsångest. Och som grädden på moset så sköljde en våg av illamående över mig precis när vi skulle landa så jag spydde ner min kjol. Men det var inte så farligt som det låter.... bara nästan. 
 
Efter en två timmars bussfärd var vi sen på hotellet. Och nu känns det helt okey faktiskt. Eller, fett bra om jag ska vara ärlig. Bara idag så har vi gått på hamam och fått massage (där vi blev grundlurade btw och betalade fett over price, men det var skönt i alla fall, om man bortser från den odiskreta tafsningen som förekom ibland), vi har fått oss lite färg och badat i poolen, vi har myst med vin och blivit bjudna på drinkar, tagit power naps i två olika omgångar och blivit raggade på av fler än jag kan räkna upp på mina bägge händer och skaffat en del nya bekantskaper. Allt detta på mindre än en dag. Och vi ska vara här till måndag. Huur ska detta sluta? Nu är det i alla fall dags att sova. Jag sitter i en död lobby och skriver på min lilla telefon, men det funkar ju rätt bra. Lite salongsberusad, och otroligt trött. Godnatt världen, vi ses imorgon! 
De fina blommorna som vi har i håret är förresten från två servitörer som försökte ragga på oss.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-06-26 12:06:42

Åååhh det låter feeett! :'D Det kommer säkert blir helt stört bra där borta, ni måste berätta ALLT när ni kommer hem! ^-^

Hahaha och det där med flygresan, I FEEL YA GURL! Vet exakt hur det känns :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela