Hej från Frankrike!

Publicerad 2013-06-14 20:35:00 i På resande fot,

Hallooooooo! Jag lever! Och inte bara lite heller. Jag skrattar så jag får ont i magen, äter like there's no tomorrow, är vaken till långt in på småtimmarna. Mår och myser helt enkelt. Jag har det verkligen göörbra, som min kära Shirin skulle ha sagt. Familjens nya au pair alltså. My sister from another mister. Allvarligt talat. Men det är slitsamt, det märks att man är trött på kvällarna. Franskan har fått ta ett par slag medan jag varit borta också, men det kommer tillbaka. Och förresten så pratar jag praktiskt taget göteborska nu. Haha, så knäppt. Det får mig att börja fundera på om jag kommer att prata Karlstadsmål om några månader? Det hoppas jag verkligen inte...
 
Tyvärr så råkade jag glömma kamerasladden hemma (bra jobbat, Jasmin), så håll till godo med bilderna. Det blir bildbomb sen, lovar! Men jag kan i alla fall dela med mig av min och Shirins fabulous 90-talsspellista på Spotify som vi suttit och jobbat på de senaste dagarna. Just nu har vi 154 låtar. Impressive much? Jag planerar en 90-tals-inflyttningsfest senare i höst, det kommer bli SÅ kul, och SÅ lame på samma gång. Tänk er bara, prasselbyxor, platåskor, magtröjor, tie dye t-shirts och tatueringshalsband. Jag dör.
 
Den övriga tiden så letar jag lägenhet för fullt, och även sista-minuten-resor, har shoppat litegrann på obligatoriska Maisons du Monde, och även lite kläder. På tisdag morgon åker jag vidare mot Paris och ska träffa Angie från USA som jag lärde känna förra året, innan jag möter upp pappsen för lite hardcore turistande. Jag kan inte fatta att jag redan har varit här i nästan en vecka. Imorgon kväll ska vi ut och parta hela natten lååång! Men innan dess, CRÊPES!! För det är ju crêpesfredag idag! :D
 
För er som vill följa med på en nostalgitripp så har ni spellistan här!

Kommentarer

Postat av: Shirin

Publicerad 2013-06-14 22:33:11

Gud vad du är söt! Bästa crêpesfredagen, Vickan och Madde gick loss haha.
Booosii booosii

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela