Realitycheck

Publicerad 2013-07-08 23:21:00 i Allmänt,

Tidigare ikväll precis när jag gjort i ordning en tallrik med ghorme sabzi och skulle sätta mig för att äta, så ringde de och behövde mig på jobbet. "FUCK MY LIIIFFFE!" skrek jag ut, bytte byxor, och åkte. Jag kunde ha sagt nej, visst, men jag vet hur mördad man kan bli när det är mycket folk. Så jag ställde upp för laget. Och jag behöver alla pengar jag kan få. Dessutom, så är jobbet som roligast när det är som stressigast, tro det eller ej. Vi klarade det bra allihopa i slutändan, och jag kunde återgå till min ghorme sabzi som snällt satt och väntade på mig när jag kom hem igen. Kall, men ändå lika god.
 
Idag så var jag tvungen att göra en liten realitycheck. Jag insåg att skolan börjar om sju veckor. SJU. Jag ska alltså ha hittat lägenhet, flyttat, slutat mitt jobb, (eventuellt skaffat ett nytt?) och ha ordnat med CSN tills dess. På fredag så släpps antagningsbeskeden och jag ska alltså tacka ja till danslinjen. Och bo själv, i ett år. Jag ser så otroligt mycket framemot det kommande året. Med tanke på vad jag en gång skrev i min gamla blogg om hur mycket jag längtade efter dans. MEN, jag kan inte låta bli att vara ganska terrified. Det är så mycket som är ovisst. Och bara hela den här "vad-ska-jag-ta-med-när-jag-flyttar"-frågan är rätt jobbig. Den ligger konstant och bultar i bakhuvudet. Jag fortsätter att fylla på med prylar i hopp om att kunna forsla med mig allt, till min alldeles egna lägenhet. Men i slutändan kanske det blir lättast att flytta in i ett färdigmöblerat litet skyffe? Nä, den karamellen suger jag nog på ett tag till.
 
Nu ska jag dricka te, och äta min nyinköpta Ben&Jerry's. Och kolla på lite serier. :) Länge leve kvällsmys!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-07-09 00:59:35

Nu stressade du ju upp mig också :(( VI FLYTTAR SNART HEMIFRÅN TYP PÅ RIKTIGT!!! NÄSTAN!

Svar: FAST UTAN NÄSTAN HAHAHA!
Jasmin Bernroth

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela