Jag. Får. Panik.

Publicerad 2013-07-15 22:48:00 i Allmänt,

Ja, rubriken förklarar ganska bra hur jag känner just nu. Vill typ sitta och andas i en påse. Det är så jävla mycket att göra innan flytten. Jag har äntligen börjat fatta att det faktiskt ska ske. Det blir en sån jävla överbelastning på min hjärna att jag bara vill stänga ner mina hundraelva flikar och säga "fuck this shit, jag tar det sen!". Men om jag gör så, så vet jag att det aldrig kommer att bli av. Så jag får ta en sak i taget, så långt jag kan. Jag har skrivit en liten checklista för att försöka få ordning på allt.
  • Tacka ja till utbildningen - check
  • Hitta bostad - mitt pågående projekt. Har i alla fall kunnat aktivera min bostadsgaranti nu. Studentbostäderna med inflyttning 1:a augusti läggs upp mellan 15-17 juli, så jag ska i alla fall ha en lägenhet tills skolstarten. Lär ju dock inte bo själv...
  • Ansöka om studiemedel hos CSN
  • Skaffa ett studentkonto via antagning.se - Inväntar svar den 31:a juli.
  • Registrera mig på Karlstad Universitet för att kunna registrera mig till samtliga kurser. - Registrering sker mellan 19-25 augusti
  • Ansöka om bostadsbidrag - Möjligt när jag fått lägenhet
  • Säga upp arbetslöshetsavgiften hos Alfakassan - Görs så snart som möjligt efter jag jobbat ut min uppsägningstid
  • Pausa mitt IKSU-kort
  • Packa och lasta
  • Flytta
  • Adressändra
  • Skolstart 26:e augusti

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-07-16 01:08:09

Jasmin! Andas! Haha jag vet hur du känner dock... DET ÄR SJUKT! Men! Jag tror att det här kommer gå alldeles super :) Det är ändå rätt lång tid kvar och du kommer hinna fixa allt, det är bra att skriva en lista precis som du gjort! Vilket jag själv inte har gjort XD Men tare ba lugnt så kommer det fixa sig, ta en sak i taget och tänk inte på allt samtidigt. Då blir det error. Du brukar ju alltid vara så lugn, håll fast vid det! VI FIXAR DET :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela