Staden med den glada solen

Publicerad 2013-08-25 22:18:59 i Allmänt,

Nu bor jag alltså i Karlstad - staden med den glada solen, och har gjort det sedan i måndags. Efter många tramatiska händelser och allmänt oflyt så är jag äntligen på plats och till ro. T.ex. så fastnade jag och mor min i en hiss på Stockholm centralstation 20 minuter innan tåget till Karlstad skulle gå. Väl här när vi skulle få sängen sen så var den för stor för att rymmas i hissen så vi var tvungna att skruva isär hela skiten. Vi har även sprungit runt varje dag, hela dagarna från måndag till torsdag och inhandlat grejer till lägenheten och städat och donat. Det har märkts att man varit igång när det väl var dags att lägga sig. Först idag så fick jag klart de sista detaljerna till rummet. Så, bilder på det kommer upp senare!
 
Jag kan säga redan nu att det kommer bli jobbigt när det här året kommer till sitt slut för jag stormtrivs verkligen!  Så himla go' stad. Och så fina grannar jag har. De flesta i alla fall. Jag har inte riktigt lärt känna alla för fyra stycken nya kom idag t.ex. Men än så länge så är det jag, Isac, Rasmus och Wille som har en egen liten wolf pack. De är verkligen goa grabbar. Vi har redan internskämt, smeknamn och pranks. Jag har i alla fall lärt mig nu att inte lämna framme grejer i deras närvaro. T.ex. så färgade de mitt te blått med karamellfärg när jag lämnat det i en halv minut. Det var så mycket färg att mina "utförda behov" så att säga dagen efter var kraftigt missfärgade. Och sen så har jag blivit snaped (rape på snapchat) ett antal gånger också. Förresten så är det endast jag och Amanda som är tjejer i den här korridoren. Så, två tjejer på tolv killar. Men det kompenseras istället med att vi troligtvis bara är tjejer i klassen, woho! Jag får se imorgon när jag träffar dem helt enkelt. För tillfället så har vi alltså Kristoffer, Leo, Isac, jag, Amanda, Fredrik, Simon, Wille, Rasmus, Roger, Andreas, någon som tydligen heter Kim som också bor här, och så en veteran som inte flyttat tillbaka ännu. Och sen en tom plats som kanske fylls snart.
 
Imorgon börjar även nolleperioden. Nånting säger mig att det kommer bli två tunga veckor framöver, med både dans i skolan och fest och lekar. Men det ska bli kul. Peppad men nervös!
 
Apropå fest så hade vi det största house party jag varit med på igår. Det började med att jag, Wille och Rasmus satt och chillade på balkongen (med ett vääldigt bra ljudsystem att tillägga som ekade ut över hela kvarteret men som senare på kvällen pajade av trycket). På våningen under oss var det fest för rätt många av utbytesstudenterna. Hux flux så kom alla upp till oss och man såg klungor av folk strömma in konstant. Så utan att veta ordet av var vi säkert 100 personer på våningen, nästan bara utbytesstudenter. IT. WAS. AWESOME. Så jag snackade en del franska faktiskt. Det där gör jag gärna om. Att städa efteråt var kanske inte lika kul, men eftersom vi alla hjälpte till så gick det fort. Vi tjänade dessutom in 100 kr på panten som vi köpte pizza för. Fäk yääh.
 
Förutom alla dessa äventyr har jag även hunnit jobba några timmar igår. Jag ska tydligen få jobba lite då och då på en av caféerna på universitetet. Ska bli skönt att tjäna några extra slantar!
 
SÅÅ ja, livet är fan förjävligt gött just nu. Nu ska jag ta en snabbdusch innan jag bäddar ner mig. Här har ni lite bilder från när jag och min mams var på äventyr! PÖSS
Det är något speciellt med att ha sitt egna namn på brevlådan.
På IKEA!! When you see it...
Svirpar!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-08-25 23:57:38

Åååååååååh Jag är så GLAD för din skull!!! Nollep kommer bli skitkul, tro mig! Det är det bästa du kommer vara med om XD Ta vara på året!

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-08-28 20:57:04

HAHAHA! Det låter som att du kommer få ett helt underbart år! Grattis! *små avis Oo* Och under nollep kan jag nästan lova, av egen erfarenhet, att du kommer vara full 24/7 om ni kör lika hårt som Lule'tekniska ;) HEJJA HEJJA och kör så det RYKER! PöZz <3:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela