Skärp dig, quinna.

Publicerad 2013-08-03 15:43:00 i Allmänt,

Jag är så less. Less på att vara sjuk. Less på att ha ont. Less på att inte ha någon ork. Less på att känna mig stressad. Less på att inte ha någon röst. LESS PÅ MIG SJÄLV för att jag aldrig låter mig vila ut ordentligt och BLI FRISK NÅN GÅNG. JEEEEZ.
 
Lustigt det där när man är sjuk, att man mår som bäst precis när man ska lägga sig. Då man har bäddat ner sig och hittat en behaglig temperatur. Man har kurerat sig med både det ena och det andra. Inte bara att man lyckats trycka i sig både mat och frukt och glass. Utan man har också tagit hostmedicin, alvedon, ibumetin, vitamintabletter, nässpray, smörjt in både läppar och händer, och för att inte glömma antibiotikan. Sen är man ju så sjukt utslagen på kvällen - även om man tagit x antal power naps under dagen - att man somnar inom loppet av sekunder. DOCK så sover man skitdåligt, för att man ständigt drömmer om jobbet och flytten och vaknar helt svettig med hjärtat i halsgropen. Jag vet inte varför jag lägger ned så mycket tankemöda på jobbet egentligen. Jag ska ändå sluta imorgon. Vad spelar det för roll om jag är där eller inte? Jag ÄR ju sjuk. Men de kanske tror att jag fejkar? Bara för att kunna få ut min sjuklön utan att behöva gå dit. Ja. Men då kanske de får tro det då? Det är väl inte hela världen. Lär aldrig jobba där ever again. Bli aldrig personligt inblandad i jobbet. Det är något jag konstant måste påminna mig själv om. För det är svårt att låta bli.
 
När man väl vaknar måste man sen kissa 18 gånger, snyta sig, en omgång till med nässpray, måste hosta upp ett kilo grönt slem. Sova igen. Vakna igen. Svettig. Pleh. Thank god för power naps.
 
Jag är verkligen jättepeppad på att börja packa. Svårt att veta var man ska börja och hur man ska packa, men jag känner mig sjukt sugen att bara börja få ner saker i lådorna och se att rummet blir lite tommare. Dock så har jag verkligen ingen ork just nu. Jag vill ändå att det ska bli gjort ordentligt. Men jag har ungefär två veckor på mig, mer eller mindre. Det ska jag väl klara?
 
Nä, nu ska jag sluta gnälla. Skärp dig, quinna!!

Kommentarer

Postat av: Andrea

Publicerad 2013-08-07 20:31:06

åååh... jag får separationsångest bara av att läsa det här inlägget! På riktigt nu, Jasmin. BLÄÄÄ! Lova mig att du njuter av varje dag och att du gör varje dag där borta VÄRD?

Nu får du krya på dig så du kan uppleva massa roliga grejer med oss innan det är dags att åka.

PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela