Jag är en Kulting!

Publicerad 2013-08-29 23:29:57 i Allmänt,

Tjiiinare tjinare! Trodde ni jag dött? Njae...nästan. Hinner som inte med nånting egentligen på dagarna. Först skola, sen gå hem för att knappt hinna byta om innan man ska iväg på nollning. Och sen när man kommer hem på kvällen är man så slut att man lägger sig direkt typ. Har varit så otroooligt trött hela veckan så det känns som att jag aldrig hinner ikapp riktigt.
 
Idag så hade vi fys på morgonen i skogen. Vi sprang ett spår på 2,5 km, och med jämna mellanrum fanns lappar på träden där det stod olika övningar man skulle göra. T.ex. 50 situps. När man kommit till nästa lapp så skulle man köra intervaller fram till nästa övning, nästa gång 30 armhävningar o.s.v. Och så höll det på tills vi var framme. Och direkt efter det så var det dans. Det kändes kan jag lova er. Men det känns så jäkla skönt att komma igång och träna. Det känns som att det är på riktigt nu.
 
Idag så orkade jag inte gå på nollningen, och jag var inte ensam om det. Det var en allmänt seg dag idag tror jag. Dessutom så är det inte så värst kul egentligen...vet inte om det är jag som tycker nollningen är överskattad eller om vi bara har en dålig grupp med allmänt ostrukturerade faddrar/generaler. Så jag har varit och handlat med en av mina grannar istället, och så har jag gjort allt det där som jag skjutit på jättelänge under dessa dagar. Gjort klart med adressändringen, beställt en bok, bokat in mig på workshops inför nästa veckas dansfestival som är här i stan, skrivit loggbok, fixat med material inför morgondagens lektion, läst igenom kursplanen... ja, sånt där som man bara skjuter på jämt. Så nu är jag ikapp! Måste bara packa morgondagens lunchlåda, men det tror jag att framtida Jasmin får ta hand om.
 
Imorgon blir det färgfest på en av de stora klubbarna i stan. Temat är orange. Det ska nog bli jättekul! Jag är peppad! Dock så lär jag inte vara ute så länge, med tanke på denna veckas alla bravader, och dessutom ska jag jobba klockan nio på lördag.
 
På nollningen i tisdags så hade vi förresten diverse tävlingar, bl.a. en skrotletarjakt där mitt lag vann, yaay! Så bjuppar på lite bilder från hur jag såg ut när jag kom hem. Så får ni även se hur våra nolletröjor ser ut också!
Nolletröjorna alltså. Vi blir supportade av klubb Jaguar, som jag aldrig varit på. Men dit kommer vi nog så småningom. Då har vi Medlemspasset om vi ska börja längst upp till höger. Med det kommer man in gratis överallt. Sedan har vi vårt pannband där det står "K-märkt". Jag är ju dock så rebell så jag satte det runt armen istället. Och så har vi då min "krigsmålning" i ansiktet som var en del av skrotletarjakten. Och sist, kubb-kungen som jag höjer högt till skyarna! Vår pokal för att vi vann. Egentligen så var det "något borttappat" som också den hörde till skrotletarjakten, men den fick alltså bli vår pokal sen istället.
Kulting heter alltså vår studentförening, och så ser ni då min poängtavla! Har samlat på mig några fler sen i tisdags kan jag dock tillägga.

Kommentarer

Postat av: kajsa

Publicerad 2013-08-30 03:41:57

Nollning är KUUUUUUUUUUUL!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela