Dag 1

Publicerad 2013-08-26 17:44:24 i Allmänt,

Första dagen av skolan avklarad! Idag hade vi introduktion och lite uppvärming till dansen genom små lekar. Känns skönt att ha kommit igång nu och träffa klassen. Vi är 14 tjejer och två killar. Vi ska slå ihop oss med dans och lärande och bilda två grupper som vi kommer att ha danslektioner med. Tillsammans är vi då alltså ca 21 tjejer och tre killar! Detta kompenseras ju dock med att vi här hemma är tre (en tjej vid namn Emma flyttade in idag!!) tjejer, och typ 11 killar. Inte mig emot, höhö!
 
Vi har också fått schemat, och introducerat oss för vår studentförening Kulting. Idag var vi bara på rundvandring på campus, så imorgon drar nollningen igång på riktigt, med lekar, stadsvandring och fest.
 
Vårat schema ser i stort sett ut att vara två danspass på förmiddagen, och sen kursråd och annat på eftermiddagen. LOVIN' IT. Dock, så har vi fys både torsdag och fredag. Inte lika kul...men det kan vara skönt att komma i form, det behövs efter mitt ofrivilliga "sabbatsår". Min kropp kommer göra ont om två veckor när allt detta är över. It's gonna be intense man.
 
Nu ska jag ta och laga mig lite middag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela