Tack för i år!

Publicerad 2013-04-08 00:59:57 i Allmänt,

Ja, alltså hörni. Umeå Open 2013. Mitt första Umeå Open, och definitivt inte mitt sista. Fyfasen vad bra det har varit i helgen, när jag tänker tillbaka på det såhär. Jag är sjukt nöjd, speciellt med tanke på att jag bara betalade 340 spänn. För all denna musik. Och för lite kvalitetstid med bästa storebror. Jag måste även säga att sångkvalitén har hållt sig förvånantsvärt hög genom hela helgen.

Igår så var det ordentligt med drag, och rejält med folk. Kvällen kickade igång med sångfågeln Frida Hyvönen, som var väldigt underhållande och vackert att lyssna på. Sedan blev det pojkrösten Hästpojken som också bjöd på några bra nummer. När jag hört de två låtarna jag ville höra drog vi för att ta plats inför Mando Diao. Och tur att vi var tidiga, för det tog inte många minuter innan hela Idun var så gott som full. De bjöd på en otroligt känsloladdad show. Mycket fint.
 
Efter det drev vi omkring lite, i väntan på kvällens och festivalens sista band, Movits!. Och sicket drag alltså. Om jag får klaga på något så lät många låtar likadana, rent "sångmässigt". Men det var så himla bra stämning, och så mycket...kul bara. Under den sista låten kunde jag inte hålla mig längre, så var tvungen att springa ner in i folkmassan och hoppa lite. Ett bra avslut på ett otroligt trevligt evenemang! Tack för i år Umeå Open! Hoppas vi ses nästa år igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela