Mammas äggröra!

Publicerad 2012-10-11 22:25:14 i Delicious!,

Min mamma kan ha så bra (men även så oväntade) recept ibland. Jag förstår inte hur hon kommer på vissa saker, som är så simpla, men ändå så goda. Som denna äggröra! Och jag tänker inte låta er missa detta. Det kan ätas när som helst egentligen. Så här nedan följer det delicious receptet!
För röra för tre personer behövs:
- 7 hårdkokta ägg
- 2 mjuka avocados
- 1 liten rödlök
- En halv lime
- Saltgurkor (jag rekommenderar märket Fontana 1&1)
- 3 msk crème fraiche
- 3 msk majonnäs
- Svartpeppar
- Grönsakskrydda
(Ingredienserna kan justeras efter smak)

♥ Gör såhär:

Mixa avocados, crème fraiche, majonnäs, pressad lime, peppar och grönsakskrydda. Det måste nödvändigtvis inte bli helt slätt, utan det kan gärna vara klumpar i för en behagligare konsistens. (Man kan annars bara mosa ihop allt med en gaffel om man råkar göra sönder mixern som jag gjorde.) Hacka rödlöken, saltgurkorna och äggen och rör ihop med avocadoröran. Servera gärna på nybakad baguette och njuut!

♥ Bon appétit!

 

Nu ska jag dricka mitt nyköpta vaniljte från Tehörnan och spela Sims! Myyys!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2012-10-12 00:50:48

Du det där såg inte dumt ut inte! Blev ännu hungrigare nu :c LYXFRUKOST, HERE I COME!

Blev btw lite avundsjuk på ditt te också XD Drack nyss vårat vaniljte, det är något konstigt med det asså :c

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmin heter jag, och jag är född 1992. Jag är alldeles lagom svensk med en stor klick iranier. Jag föddes och bor numera också i Umeå med min fantastiska pojkvän! Jag jobbar som danslärare efter att ha pluggat danspedagogprogrammet på Karlstads Universitet. Förmodligen ett av världens bästa jobb, om du frågar mig. Hemma hos mig är ofta radion på. Jag gillar te. Djur. Vänner. Familj. Baka. Spela trummor. Dansa. Laga mat. Pyssla. Shoppa. Träna. Fika. Skratta. Här kan du läsa om det jag gillar. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela